Friday 7 March 2014

Annual Dinner opis aku

Assalamualaikum..

Malam tadi majlis Annual Dinner syarikat tempat aku kerja..Lokasi dibuat di Lotus Desaru Resort dengan tema bollywood..baru malam semalam aku dan suami ada kesempatan mencari pakaian yang sesuai mengikut tema..dengan saiz badan kitorang ni, memang agak sukar la mencari pakaian yang berkenan dengan harga yang murah..huhu..yang penting harga mesti murah sebab nak pakai sekali ni je kot..

Disebabkan masa yang limited, so we all grab je la apa yang ada..lepas shopping kena bergegas ke kedai makan kami di Taman Daya..alhamdulillah kedai dah semakin baik dan jumlah satisfied customer pun makin bertambah..sesuatu yang aku sangat syukuri sebab untuk give up dalam perniagaan yang kami usahakan lebih 2 tahun ini bukanlah sesuatu yang mudah buat kami..

Balik pada cerita Annual Dinner, ini first time majlis dibuat pada hari jumaat..maknanya, keesokan harinya adalah hari kerja..selalunya buat pada sabtu tapi mungkin big boss ada susunan jadual yang sangat padat jadinya terpaksalah majlis dijalankan pada hari biasa..aku ok je sebab bukanlah nak kena prepare tiga empat jam untuk make up ke apa kan..

Aku rasa majlis ni sama je macam tahun-tahun sudah..nothing yang macam, wah!..sama je..ucapan bos yang panjang..makan-makan, karaoke, games menari nari dimana aku dan suami mesti kena punye..cumanya ada beberapa perkara baru yang berlaku berkaitan dengan diri aku..pertamanya ini kali pertama aku pakai baju yang betul-betul mengikut tema..kedua, aku dan suami menang tempat pertama game menari bollywood..huhu apakah..?

Dan yang paling tak boleh blah tu..I hd be choosen as one of the best employee!!

Sebenarnya dah lebih 8 tahun aku kerja kat sini..jangan kata nak dapat anugerah, nak masuk pencalonan pun belum tentu..huhu..bukanlah aku ni teruk sangat ok, but bebanan kerja aku memang always overload sampaikan nak complete all the task perfectly macam impossible pula..serius..sebab aku ni jarang la nak mengadu ngan bos tentang kerja aku so I keep doing my job sebaik yang aku mampu walaupun bebanan tu makin lama makin menghimpit emosi aku sampai seringkali rasa nak resign!

So now is my time to get the reward..ramai yang ucapkan tahniah dengan senyuman seribu erti..aku? gembira ke? haha..honestly aku tak la gembira sangat tapi bukan la aku nak berlagak..u know..dah 8 tahun weyh aku kerja..aku mengekalkan cara kerja yang sama dimana kerja aku selalu menjadi priority aku berbanding life aku sendiri..dan setiap tahun aku merasa pelik melihat orang-orang yang menerima anugerah tu dimana aku rasa la aku buat kerja lagi banyak dari diaorang kot..huhu..tapi aku ni memang langsung tak reti nak tonjolkan diri kat bos yang aku dah buat itu dah buat ini..so aku akhirnya dah terbiasa untuk tidak dihargai..lebih kurang camtu la..

Bagi aku reward adalah untuk orang lain..bukan aku..so setiap kali annual dinner, aku memang tak pernah aim to get something..even the jack pot prize becoz i am kind of person yang tak bertuah haha..

so now with this reward, rasa macam bebanan pula..malu la lepas ni kalau datang kerja lambat or balik kerja awal (balik kerja sharp pukul 5 adalah dikira balik kerja awal bagi kitorang)..so I need to improve on my attendance, quality of reports, respond on meeting etc etc..pendek kata kena la jadi orang yang boleh dicontohi barulah tak malu dapat anugerah ni hihi..

Anyway, Alhamdulillah..macam manapun kena la bersyukur dengan rezeki ni..selain plug, ada hadiah cash juga..bolehlah nak shopping-shopping sikit hihi..at least I know yang my boss pun nampak la all my hard work so far..tak kesah la atas apa yang they all nilai aku berbanding orang lain, yang pasti rezeki tu memang rahsia Allah..Alhamdulillah syukur..moga rezeki ini diberkati..Amin..

Wassalam..

Thanks for reading my writing..

No comments:

Post a Comment