Monday 3 March 2014

Tekanan Emosi

Assalamualaikum..

Baru-baru ini aku mengalami tekanan emosi yg melampau..sebagai seorang yang mempunyai kerjaya profesional, tekanan memang menjadi permainan aku sejak dulu lagi tapi tekanan emosi yang aku alami kali ini begitu serius dan membimbangkan..keadaan dimana otak aku menjadi tepu dan langsung tidak boleh menyerap sebarang kata-kata atau pendapat yang positif (samada dari orang lain atau diri sendiri) menjadikan aku sangat fragile ibarat telur yang berada di hujung tanduk hanya menunggu saat untuk jatuh pecah dan berderai..begitulah aku kala itu..

Mengapakah semua ini boleh berlaku?

Ada banyak faktor yang menyumbang kepada keadaan aku yang begitu menyedihkan..aku ibarat seorang pejuang yang tak mampu lagi berjuang di medan perang tapi terpaksa menghabiskan sisa peperangan sebab tak boleh lari dari medan bertempur..jadi aku hanya menghayun pedang setakat untuk menyampaikan ke garis penamat dan tidak mengendahkan pun lagi musuh-musuh di sekeliling..

Syukurlah keadaan itu sudah berlalu dan sekarang aku sudah kembali normal..cara aku untuk mengeluarkan diri dari kemelut emosi yang aku alami ialah dengan meluahkan semua ketidakpuasan hatiku kepada seseorang yang bukan setakat good listener, tapi mestilah seorang very supportive terhadap semua yang aku luahkan..tak membangkang dan mengiyakan semua yang aku cakap..untunglah aku ada orang macam tu dalam hidup aku..so now i am ok..

Wassalam..

Thanks for reading my writing.

No comments:

Post a Comment